Gallupovo istraživanje u Njemačkoj pokazalo je kako u poduzećima ponajviše nedostaju pohvale poslodavaca. Naime, tek svaki četvrti zaposlenik čuje pohvalu za svoj rad.
Zbog takvog pristupa mnogi zaposlenici odrađuju samo ono što baš moraju i ne osjećaju nikakav entuzijazam kad je u pitanju njihov posao.
Od oko 1.200 radnika ispitanih u Gallupovom istraživanju, tek svaki četvrti čuje od svog šefa pohvalu za dobar rad, a samo svaki treći smatra da njegovo mišljenje u poduzeću u kojem radi nešto znači. Većina, njih oko 63 posto ispitanih - uglavnom samo odrađuje posao "po pravilu službe", kaže voditelj istraživanja Marco Nink i dodaje da se to nije promijenilo niti usprkos snažnom usponu njemačkog gospodarstva.
Zaposlenici sami sebi daju otkaz
Ovo istraživanje pokazalo je i kako gotovo svaki četvrti zaposlenik sam sebi uruči otkaz ``u glavi``. Riječ je o radnicima koji su posve izgubili volju za poslom i najradije bi svoju karijeru nastavili drugdje. Međutim, ti zaposlenici češće izostaju s posla, neproduktivni su i tako štete čitavom gospodarstvu.
Zaposlenik koji, s druge strane, posao odrađuje ``sa srcem`` godišnje ima 3,5 produktivna dana više od svojih kolega koji su ``u glavi odustali od posla``.
Istraživanje je obuhvatilo i rukovodioce u azijskim zemljama ubrzanog industrijskog razvoja. U usporedbi s rukovodiocima u Japanu, Kini ili Indiji, njemački šefovi oeijenjeni su nešto bolje. "U Japanu, Kini i Indiji, trećina zaposlenih je u sebi već dala otkaz - a samo mali broj njih radi „srcem i dušom“ - u Japanu tek sedam posto, u Kini dva posto a u Indiji osam posto, ukazuje Marco Nink.
Bolji šefovi znače sretnije zaposlenike. Sretniji zaposlenici znače više produktivnih dana. Više produktivnosti znači napredak za gospodarstvo. Iako je istraživanje provedeno u Njemačkoj i obuhvatilo azijske zemlje, računica je vrlo jasna i primjenjiva svagdje u svijetu, a sigurni smo da hrvatski zaposlenici ne bi imali ništa protiv koje pohvale za svoj rad.